Dzieciaki bardzo dobrze reagują na edukację poprzez zabawę, dlatego firma lego postanowiła stworzyć specjalną edukacyjną linię dla dzieci w różnym wieku. Również dla tych młodszych, którzy dopiero wchodzą w świat nauki i stawiają swoje pierwsze kroki w szkole. Lego WeDo ma zaciekawić najmłodszych otaczającym ich światem oraz pobudzić ciekawość do różnych dziedzin.

Zestawy lego WeDo są wykorzystywane w różnych miejscach na świecie do edukacji wczesnoszkolnej. Nauczyciele pokazują dzieciom różne strony nauki oraz jej dziedziny. I tak te najbardziej popularne klocki na świecie stały się materiałem dydatktycznym.  Seria lego WeDo pozwala na budowanie z klocków zwierząt oraz modeli różnych urządzeń. Każdy z zestawów można podłączyć do komputera dzięki czemu można je wprawić w ruch oraz obserwować powstawające interakcje. Dzięki tym zabawkom najmłodsi uczniowie mogą uczyć się tworzyć programy komputerowe (np. poprzez układanie je z obrazków), co w efekcie pokazuje dzieciom, że mogą tworzyć postacie, które ruszają się na ekranie komputera lub poruszają się w świecie rzeczywistym, np. robot macha ramieniem lub głową. Jest to ciekawe dla maluchów, ponieważ pokazuje im to naukę w praktyce, w dodatku za pomocą zabawy. Dzieci mogą zainteresować się bardzo tymi dziedzinami nauki, które przyswajane tylko z książek są nudne i niezrozumiałe. Arytmetyka, algorytmy, logika czy robotyka, to nie są łatwe formy nauczania, dlatego lego WeDo to atrakcyjny materiał dydaktyczny dla całego procesu nauczania.

lego wedoPobudzając kreatywność u dzieci, najlepiej robić to za pomocą zabawek, które są kolorowe i ciekawe. Klocki Lego WeDo, http://neorobot.pl/pl/lego-wedo,  oraz poszczególne zestawy, które tworzy się na specjalne potrzeby edukacyjne to świetna okazja, żeby pokazać najmłodszym różne formy nauczania nie zniechęcając ich, a wręcz zaciekawiając do pewnych zjawisk, które mogą obserwować na podstawie swoich działań. Wszystkie formy gier i zabaw edukacyjnych są jak najbardziej wskazane, ponieważ dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej wolą skupiać swoją uwagę na rzeczach, które same mogą testować i sprawdzać niż siedzieć w ławce przez 45 minut i słuchać nauczyciela.