Samodzielnie przygotowywane posiłki
p

Chociaż w sklepach mamy duży wybór gotowych posiłków dla dzieci, o wiele lepiej jest przygotowywać tego typu pokarm samodzielnie. Nie chodzi tu tylko o gotowe zupki i gotowane mięsa, ale także o budynie i kisiele. Nie każdy deser tego typu kupiony w sklepie będzie odpowiedni dla dziecka – wszak syntetyczne barwniki i aromaty nie mówiąc już o konserwantach niekoniecznie wpływają dobrze na rozwój młodego człowieka. Przygotowanie domowego kisielu nie musi być wcale trudne. Potrzebujemy jedynie syropu/owoców i mąki ziemniaczanej. Można także dodać cukier. W przypadku syropu wystarczy połączyć go z mąką ziemniaczaną wymieszaną z zimną wodą. Taką mieszaninę należy zagotować. Konsystencja powinna być taka jak w przypadku kisielu ze sklepu. Jeśli chcemy użyć owoców należy je przedtem podgotować. Takie danie może nie przypominać w smaku kisielu, który zazwyczaj kupujemy w sklepie, jednak jest on dużo zdrowszy. Działając profilaktycznie dobrze jest nie dodawać wiele cukru nawet do tak przygotowywanych posiłków. To pozwoli wypracować lepsze nawyki żywieniowe u dziecka – wiadomo przecież, jak trudno odzwyczaić się od słodzonych rzeczy. Jeśli jednak nie nauczymy spożywania przesłodzonych pokarmów, bardzo możliwe, że nasza pociecha nie będzie sięgać po nie w przyszłości.